07 April 2011

Tolong ingatkan aku : Sakit Hati

Sakitnya hatiku..
Dapatkah aku bertahan dengan ketidakadilan ni?
Di tambah pula dengan suara2 sumbang..
Bergelodak hati ni bagai nak meletup..
Nak ku luah.. rasa banyak sangat
Ibarat peluru machine gun
Mulutku ringan nak menyampuk
Tapi terus terkunci bila dengar suara2 yang menyakitkan hati
Sakit memang sakit hati ni

Situasiku :
N bukak kes bab semua dapat cuti bencana alam pada 31.03.2011 dan 1.04.2011 sebab banjir baru2 ni.
Aku juga kawan2 yg mai rasa tak adil.
Coz kami kena stay kat opis sebab HQ tak bagi tutup opis.
Pihak SUK pun suruh cari alternatif untuk ke pejabat.
Banjir tak di semua kawasan. tak serius macam 2010.
Suara2 sumbang di keliling bagai berpusing menyumbat kat telinga kiri kanan ku
Suara 1 : Ooh nak kira adil tak adil.. susah la camni..
Suara 2 : Sapa yang dok kot sini takpa la senang nak berenang takat kat celah ni ja.
Suara 1 bersuara lagi : kenapa tak bagitau opis buka? sapa pun tak tepon akak bagitau. (padahal rumah dia masuk air awal2 lagi.. kalau tau buka hang nak mai celah mana)
Rumah N : Tak masuk air pun.. tapi nak cuti bencana konon tak leh lalu. betul ka?
Rumah V : Rumah tak masuk air gak.. tak leh mai opis.. tapi leh plak mai ronda2 kangar pada hari2 tu.

So simple ja benda ni
Sapa yang terlibat tu, dapatkan pengesahan JKKK or Pihak Polis untuk apply Cuti Bencana
Dalam G.O pun dah terang lagi bersuluh xplain bab tu.
Nak aja aku photostate letak kat meja N suruh cerdik sikit.
Taktau lah macam mana leh naik pangkat macam ni.

Wahai teman2 budiman..
Tolong ingatkan aku..
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

3 comments:

Hanis Azla said...

mmg sakit jiwa juga melayan kerenah2 org ni kan.. harap sofya dpt terus bersabar..

Mek Rose said...

mcm2 org ada..sabar sabar sabar..:-)

Sofya said...

Hanis & Rose : TQ sebab bg moral support.. insyaallah masih mampu bersabar.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...