06 April 2011

Isu dosa besar...

Hari hebat plak kat opis ni buka isu dosa besar..
Ni semua kes muka depan Utusan Malaysia la
Tak sesuai langsung letak gambar tut kat muka depan walaupun di'blur'kan
Paper tu semua orang tengok walau yang tak reti nak baca lagi
Tapi bila tengok gambar cam2, nak plak anak2 yang bijak pandai zaman sekarang ni kalau tanya soklan cepumas tu.. mau berpeluh mak bapak nak jawab
Rasanya patut pihak media check balik la yerk..

Isu yang dibentangkan pagi ni - FITNAH
Ringan ja nak menyampuk..
Tapi kang menyampuk aku juga yang sakit hati
Jadi aku luah ja kat sini
Maaflah yer.. korang plak kena baca luahan perasaan aku ni

Sebenarnya bukan dengan FITNAH saja leh dapat dosa besar
Jangan tak tahu or buat2 ignore jerk..
TIPU pun tak lepas dari DB

Banyak lagi yang dikatakan DB
Tapi kenapa aku pilih TIPU
Sebab rasanya tipu tu dah jadi habit pulak (sesetengah oranglah yerk)
Takda nak rasa bersalah langsung
Ada plak tipu sunat untuk kebaikan
Maaflah yerk, nak kabor skit ni dunia realiti yer
Bukan kita dok dalam citer P.Ramlee

Sama2 kita cek diri
No tipu2 ya..
Sesuatu yang terlalu mudah untuk terjerumuskan kita ke lembah DB
Bersikaplah jujur serta ikhlas, agar hidup di dalam kesejahteraan

psst : Aku juga lemah.. jadi tolong ingatkan aku..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...