19 April 2011

Nak isi angin tayar?!


Tengok gambar atas tu..
Rasa2 aku nak cerita bab apa

Korang pernah masuk angin tayar motor @ keta?
Kalau yg lelaki tu tentu pandaikan..
Yang perempuan plak?
Ada yang tahu..
Ada yang tak reti..
Macam la saya ni..

Entahlah rasa takut n tak confiden la..
Suka pikir bukan2 macam...
Mana aku tau nak baca meter tu..
Mana tau tiba2.. PoMM meletup plak tayar..

Pernah dulu aku bawa motor
Rasa tak best ja time bawa motor tu
Mana taknya angin kurang
Jadi terpaksa singgah kat stesen minyak boh sendiri angin tayar
Tapi punya penakut.. aku boh sikit ja.. men agak2 ja

Tapi tadi hubby singgah boh angin tayar
Sempat aku tanya
Kenapa setiap kali papa nak isi angin, ada org dok boh angin tak boleh2?
(macam la aku pandai..:P)
Sebenarnya soklan yang nak tanya camna nak set kat meter tu
Senang ja rupanya.. kereta or motor sama ja..
210 kpa @ 30psi

Pasni kalau terdesak leh la try..


5 comments:

munna said...

munna mmg x pernah isi angin tayar sendiri... dulu pernah isi angin kancil..kena tegur dgn palcik katanya munna isi angin tinggi sgt nanti.. meletup tayar...

Ibu Muda 30series said...

x pernah buat sendiri lg...semua hubby je buat...ahaha

Sofya said...

Munna : bahaya tu.. mau meletop.. huaawaa teruklah

Wani : cuba la try isi sendiri.. ada berani tak?

Dinas Aldi said...

Dulu selalu isi sendiri tapi sejak dengar kes kereta kena curi masa ada wanita isi angin tayar la, cermin keta kena pecah ambik handbag la & macam2 jenayah yg sewaktu dengannya, terus tak berani nak isi kat stesen minyak. Bila nak isi angin tayar keta sekarang, pi bengkel favret arwah bapak, isi kat situ saja. Bila dah kat situ, malas dahla nak isi sendiri, ada ramai yg sudi menolong, kehkehkehkeh

Sofya said...

Dinas, bahaya gak ya.. kalau camtu baik ja isi kat workshop kan... tq 4 info..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...