19 March 2010

Monolog Sekeping Hati


Hai lah hati.. kenapa lah makin hari makin sakit pulak terasa..

Sabar lah hati.. Ini semua dugaan buat kau..

Memanglah dugaan.. tapi aku takut dah tak dapat nak tahan sakit nii..

Sakit memang sakit.. Nak tak nak, kau kena tahan juga..

Hai.. rasa nak bersembur dah rasanya ni.. pedih sangat rasa.. rasa macam diperguna2kan.. aku bukannya robot.. ingat aku nii tak tahu letih ker..

Sabarlah.. orang tolong kita, jadi kita kena tolong orang balik.

Emmm memanglah.. kalau boleh aku tak nak menyusahkan orang.. buat prinsip aku lah.

Aku tahu kau memang baik.. so kenapa plak nak sakit hati segala?

Tu lah masalah aku nii... kau pun tahu. Bila aku tak suka orang tu.. matilah aku akan suka balik. tapi aku dah cuma buang ego aku tu jauh2 demi kebahagian orang2 yang aku sayang. Aku tengah cuba untuk tanam suka tu semula tapi...

Tapi..?

Dalam aku tengah mencuba ni.. kenapa dia betul2 nak duga aku? Duga kemampuan aku untuk rela berkorban?

Yang berjaya itu sebelumnya ia diuji..

Hati ni sakit... pedih sangat terasa.. hati ini lemah.. lemah untuk menolak permintaan orang..

Menolong orang tu baik.. dapat pahala..

Pahala kebendanya... kalau hati dah tak ikhlas...?

Tolong dengan ikhlas.. Biar Tuhan saja yang membalasnya.

Mampukah hati ini kembali ikhlas.. itulah yang ku harapkan sangat.. Moga hati ini tidak terus pedih menahan sakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...