23 March 2010


Dikala ku gembira dengan suatu perkhabaran.. senyum girang baru saja nak ku ukir namun dugaan dariNya menyebabkan airmataku tak mampu menahan tangis. Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk tempuhi semua ini. Ku tahu, ku sedar ini semua terjadi kehendakMu agar aku tidak hanyut dalam ria dan ini semua membuatkan aku diberganjak di sisiMu.

Tika ini aku terlalu rindu kan arwah ayah.. teringat satu pesannya.. dan merupakan suatu amanah buatku.. suatu ungkapan kata yang mudah didengar tetapi tidak semudah itu untuk aku tunaikan.. kadang2 aku rasa terlalu berat dan bagai tak mampu untuk aku pikul.. Ya Allah, Kau permudahkanlah semua ini..

Manusia bukan semuanya sama.. lain yang kita fikirkan lain pula cara dia berfikir.. masing2 dengan cara sendiri untuk mengapai impian hidup di dunia yang sementara buat bekalan kita di akhirat sana. Berfikiran terbuka, berbincang bersama mungkin cara ini mampu memberi suatu kata putus InsyaAllah yang terbaik.

Kepala mula terasa sakit bila aku mula memikirkan semua ini.. Ada sesuatu dihujung sana yang memerlukan jalan penyelesaian, tegarkah aku menjadi tunggul yang tak bernyawa? 

Terima kasih pada yang sudi mendengar, berkongsi rasa dan meyakinkan aku untuk terus yakin melontar bicara. Walau apapun aku harap lembutlah hatinya untuk menerima pakai apa yang bakal aku bicarakan nanti..

2 comments:

Anonymous said...

Insyaallah..Allah sentiasa bersama dengan org2 yang bersabar.Berbanyaklah berdoa dan mohon pertolongan dariNya..

olizvee said...

....tengok saja kisah NABI DAUD...Dia diberi ujian oleh ALLAH dengan segala mcm penyakit.Tapi Dia sabar & reda.Tengok pula kisah Rabiatul Adawiyah.Walaupun Dia diberi berbagai dugaan oleh ALLAH, tapi Dia tetap reda dgn segala dugaan itu.Akhirnya, Dia diberi segala macam kurniaan & rahmat sehingga diangkat menjadi WALI ALLAH......
....renungkanlah.........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...