23 May 2011

Tolong Ingatkan Aku : Cantik

Ha3 lawak tul aku mimpi malam tadi..
Ha3 gelaklah kat aku.. tak marah pun..

Kenapalah leh termimpi cengini.. huwaa..

Aku mimpi nak buat pembedahan nak menge'boom'kan diriku
Biasalah aku ni selalu mikir aku ni tak cantik..
Rasa plak makin hari makin takut aku ditelan usia..
Nama pun pompuan..
Ish teruk tul sampai masuk mimpi..

Aku dok terbaring atas dengan persalinan pembedahan
Doktor buis 2 injection di dada
Mak aii sakitnya..
Tapi aku masih leh sedar (tak terus lup)
Masa tu aku bergagah bangun dari katil

Doktor : Nak ke mana tu?
Aku : Kejap doktor nak hilangkan stress.
Doktor : Nanti ubat bius tak jalan tak ingat apa2 dah..
Aku : Kejap ja doktor..

Masa tu aku jumpa staff kat situ minta tolong selamatkan aku
Sebab aku rasa tak sanggup nak teruskan..
Aku : Cik, tolong la.. bawa saya pergi dari sini.
Cik A : Tak boleh.. Nanti doktor marah.
Aku : Tapi saya taknak buat semua ni.. Saya rela duit bayaran tu burn. Tolonglah..
Cik A hanya terdiam.
Aku : Saya rasa seolah saya ni tak mensyukuri nikmat Tuhan. Lagipun suami saya tak tahu langsung tentang ni. Macam mana kalau ianya tak selamat, saya mati di dalam tanpa redha Tuhan juga Suami. Itu kalau saya mati.. tapi kalu saya jadi cacat, bukankah akan menyusahkan orang lain?! Tolonglah cik..

Nasib baik cik tu baik.. dia sembunyi dan larikan saya keluar dari situ.. Alhamdulillah..

Moral buat aku : Semua kejadian Allah tu cantik.. Bersyukurlah dengan apa yang ada pada diri kita. Cantik itu bukan pada luaran sebab cantik luaran tidak akan kekal. Mencantikkan dalaman dengan hati yang tenang di sisiNya itu lebih bermakna.

5 comments:

Unknown said...

hahah..
tu la..
nak cantik sangat..
nak cantik tu boleh..tapi jangan terlalu memikir..
kalau hati kita fikirkan perkara2 yang menenangkan
insyaallah cantik la wajah kita..

Hanis Azla said...

siap boleh tebawa dalam mimpi yer.. nasib cik A tu baik.. klu tidak mmg confirm jd mimpi ngeri kan.. he..he..

mmg sgt perlu bersyukur dgn apa yg kita ada.. tak perlu compare dgn org lain.. sbb apa yg kita ada, itulah yg terbaik utk kita.. Alhamdulillah..

munna said...

tu lah fikir sgt..sampai terbawa dlm mimpi....

Sofya said...

Tq semua..
sebenarnya taklah pikir sangat pun.. lagipun mimpi tuka mainan tidur..

mat ganu said...

haha.. pengajaran buat ko n pompuan kat luar jugak.. syukurlah ngan nikmat Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...