19 May 2011

Buat tapi merungut...?!

"Saya pelik ngan attitude sesetengah orang ni. Orang bagi kerja yang banyak, dia buat tapi MERUNGUT! Camna tu?!"

Ya lah.. Tak baik wat kerja asyik merungut..
Tak ikhlas nama dia tu..

Tapi cuba korang pikir sejenak..
Kalau semua kerja dihempuk atas kepala kita..
Kalau semua kerja urgent kita juga nak terkejar siapkannya..
Dengan kerja hakiki lagi
Tambah plak bila orang depan yang asyik cuti n mc kerja dia tak jalan2
Dok macam tu gak..
Tak kurang tak pulak bertambah..
Yang bertambahnya kerja kita
Sebab kena cover kerja org tu sekali..

Kalau korang la..
Adakah termampu nak telan semua tu
Terdaya ka nak buat kerja dengan tenang

Korang hebat.. tapi aku tidak..
Memang aku leh settle kerja semua tu..
Biar bagai lungguk sampah sekalipun aku leh buat
Tapi mulut ni kadang terkeluarlah kata2 sepatah dua

Kerja dengan sukarela n kerana tanggungjawab kita.. ikhlas
Tapi kerja terpaksa settle kerja orang yang sengaja tak mau buat..
Memang aku merungut, Memang la hilang ikhlas tu..

3 comments:

munna said...

munna pun selalu juga merungut bila dpt kerja yg semuanya kena rush...rasa tak cukup dah kaki tangan ni nak siapkan kerja tu...

Unknown said...

hahha..
kena basuh sikit la orang yang suka tinggal2 kerja ni..
sampai bila kita je nak jadi tukang selesaikan kerja dia..
kalau saya pun merungut jugak..
heheh

zaidah said...

memang merungut sebab kita yang kena settlekan orang lain nyer kerja...kerja kita ade orang settle kan tak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...