12 May 2011

Habit kita..?

Salam..
Jom.. Pergi mana...?
Takda pergi mana2 pun..

He3 saja nak ajak ingat2 balik..
Apa habit korang bila naik kereta? Tak kisah la korang drive or kat sebelah driver or penumpang di sit belakang ka..
Cer pikir.. Xda.. Betul ka ni.. Cer pikir lagi..

Mungkin korang ada habit lain kot..
Hi3 tapi habit aku bila naik kereta ja..
Tak kira la aku yang drive or aku menempek ja..
Mesti aku tanggalkan kasut..
Entah kenapa tapi aku lebih selesa camtu..
Pelik kan..

Ingat dulu..
Pakteh aku suka bawa kami ronda ngan kereta dia..
Suka la kami.. bukan senang tau ayah nak izinkan kami keluar bersuka ria..
Sebab kena tolong mak ayah kat umah..

Dia bawa kami lepak kat pantai..
Setelah penat men air laut, men pasir..
Kami semua cepat masuk kereta sebab tak kena tinggal..
Pakteh ajar suruh ketuk2 dulu selipar 
Supaya pasir2 tu tak la terbawa balik sampai berkilo2 he3
Baik punya aku ketuk selipar..
Sampai umah baru aku perasan
Tu pun time nak sarung kasut..
He3 selipar tu tinggal kat pantai la
Saja nak wakaf.. padahal aku lupa 
Sebab biasa tak pakai kasut dalam kereta jadi mana nak perasan..hu3

Lepas pada tu aku make sure masuk dalam kereta baru aku tanggalkan kedua2 belah kasut aku.. Jadi selamatlah kasut aku..

3 comments:

Ibu Muda 30series said...

suka masuk keta, bukak kasut dan terus bersila! hehe... tapi kalo time drive tu, idak ler... tak leh drive plak kalo tanggal kasut, walau pakai heels 3 inci sekali pon :)

✿INA AINAA✿ said...

kalu sy, habit sy msuk lam kete, tido..hahaha..kecuali tym drive la...kekekekekeke....

Azlan Strider said...

hehehe..akak habit bukak selipar dalam kete ek..sy plak suka angkat kaki sebelah letak atas kerusi..kecuali kalau kereta tu penuh laa..hehehe..

Regards,
-Strider-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...