07 May 2010

Exercise ler..

Aku ni memang jenis payah nak berpeluh. Kurang exercise sama.. Tapi kalu time rajin nak jogging tu pun habis pusing satu denai, peluh nii baru keluar setitik dua. Kalau orang len ni, ada yang dah leh perah baju tu.. basah peluh.

Tapi memang dah lama aku tak jogging or men badminton. Entah la.. teringin jugak tapi masa tak mengizinkan. Banyak tugas menanti di rumah selepas waktu kerja. Lagipun badan aku cepat letih akhir2 ni.. 

Tapi hari ni...
Wah! Pagi2 lagi aku kena exercise.. Peluh berjerau2.. Penat siut tu.. sakit tangan ngan kaki aku.. motor kesayangan wat hal lak plak.. terpaksa aku tolak wave s merah tu sejauh 1 km untuk suatu pertolongan. Nasib baik la ada yang baik hati menolong walau pagi masih awal. toce2..

Jadi terpaksa masuk opis lambat hari. Dalam perjalanan nak ke opis.. alamak! Tetiba ja si jebon lintas. Jebon? Apa tu? tak pernah tengok or kenal jebon? Entah la dulu aku pun tak kenal.. ingatkan jebon tu gibbon tapi bukan rupanya. Kenal jebon pun sebab mai dok perlis nii la.. kat sini banyak jebon tak da tupai. Jebon tu macam tupai lah tapi tak leh lompat2 cam tupai. Ya ka? Entahlah.. tapi bila mertua n hubby tunjuk jebon 1st time tu memang mati aku ingat tupai rupanya jebon..

Ni tupai, kenal kan?

Ni la Jebon


Ni plak chipmunks, paling famous ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...