13 May 2010

BuAtMu BaLQis


Balqis
Sopanmu selembut namamu
Senyummu seindah namamu
Sejuk hatimu semanis wajahmu

Balqis
Kau lambang kekuatan hawa
Sabarmu cukup kuat di dada
Terlihat di celah tirai imanmu

Balqis
Aku kagum dengan sikapmu
Aku hormat pada ketegasanmu

Balqis
Alangkah indahnya
Jika sabarku sekuat dulu
Yang mampu mengukir senyum
Walau acapkali diuji

Balqis
Masa itu cukup cepat berlalu
Putaran waktu itu semakin menghakis sabarku
Makin hari makin nipis
Ku sedar semua itu

Balqis
Ajarkan aku erti sabar
Kembalikan nur sabarku yang makin pudar


Rs : Kadang aku rindu pada safiyah dan aku tahu kau juga rindu padanya. Sabar sayang.. Aku takut untuk berjanji tapi kau doa dan bantulah aku agar dapat ku kembalikan safiyah dalam hidup kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...