02 May 2010

Aku Yang Bernama Suri


 

Hari pertama ku dalam bulan Mei 2010..
** mengajar aku erti tanggungjawab.
** menguji kesabaran dan keikhlasan ku.
** mengenal erti penat dan letih.

Ku terima cabaran ini dengan hati yang terbuka dengan fikiran yang positif. Ya, Hari ini aku masih mampu melalui semua itu dengan agak tenang dan sabar. Aku pasti juga yakin dengan pengorbanan ku ini. Dengan inzinNya, aku akan kecap nikmat kebahagiaan dalam hidupku.

Tiada yang lebih bermakna dan manis buatku selain menggembirakan suami dan anak2 ku. Keselesaan dan makan minum yang terjaga menjadi tanggungjawab ku. Alhamdulillah, aku masih diberi kudrat olehNya untuk ku lakukan semua ini.

Semoga aku akan terus tabah untuk terus mejadi suri di rumah ini. Cabaran dan dugaan seringkali mengganggu emosi tetapi akal yang waras mampu menepis anasir yang menerpa. Insyaallah..

Rs: Kau dan anak2 adalah kekuatan ku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...