10 September 2011

Surat cinta di bulan Syawal

Sambungan kisah di n3 lepas..

Ayah dapat surat cinta..
Surat refer hospital la plak..
Apa taknya.. cek ja gula 22.5
Anggota kanan ayah xdapat rasa apa2
Kata doktor mujur cepat bawa..
Kalau tak.. bila dah tarik sebelah (herot mulut) lagi teruk..

Kat hospital kena cucuk insulin..
Tunggu kejap..
Anggota sebelah kanan dah ada rasa sikit
tapi last kena tahan kat wad gak..
Aku teman ayah nak ambulan nak pergi wad 1..
Ni la 1st time naik ambulan.. berdebar2 tau..

1st night masuk wad..
Aku n hubby tunggu..
Anak2 tinggal dengan mak mertua..
Pagi k 10 pagi adik ipar datang jaga plak..
Kami balik mandi n tido
Petang pi lagi.. nampak ada mak mertua kat wad tengok ayah

Khamis 08.09.2011 petang
Gula dia naik balik.. jadi 23.6
Risaunya hati..
Bila picit kepala, kaki, tangan yg sebelah kanan dia xdapat rasa balik

2nd night hubby jaga sorang sebab wad tukar wad
Wad tu hanya sorang ja leh tunggu..
Risaunya aku sebab katil yang ni xda besi galang kiri kanan..
Katil lama.. lebih sempit n tinggi..
Masa nak tinggal ayah, aku siap pesan jangan tidur buas2 tau..
Takut plak dia jatuh.. dah la sebelah kanan xleh nak rasa/kontrol

Jumaat 09.09.2011 pagi
Aku hantar anak2 ke sekolah..
Masuk opis kejap n minta izin nak hantar kereta kat hubby di hospital
Minta izin kat guard nak jengok ayah.. mujur dapat..:)
Ayah tengah tido.. lepas hubby tolong mandikan..
Anggota kanan dia masih xok walaupun gula dah turun 14.5
Hubby hantar aku balik opis.. Dan dia pergi hospital semula
Bila abg ipar datang.. baru hubby balik..
Boleh la dia rest kejap..

Bila di soal selidik oleh doktor baru la kami tau apa puncanya..

Ayah memang ada kencing manis..
Raya2 ni dia makan macam2 la..
Tambah pula dia lupa makan ubat banyak hari..

Ayah ada bersuara kat aku..

Rupanya dia juga ada bersuara hal yang sama kat hubby..
"Ayah xtau la.. kenapa leh jadi camni.. xpernah pun ayah jadi camni.."
Ada tak petua apa2 nak kurangkan paras gula ni..
Buat masa sekarang ni..
Kami minta tolong sapa2 yang melawat xyah la bawa apa2 makanan
Aku juga ada pujuk ayah agar pantang sat..
Makan dulu apa yang hospital bagi..
Lepas ni kita kira len ..

Moga ayah cepat sembuh..
Cucu2 ayah dah sibuk nak wat balik ayah dari hospital..
Kami semua rindu gelak tawa ayah..
Moga ayah kuat..

1 comment:

Anonymous said...

moga ada yang penyembuhnya.....
pesan buat diri sendiri dan teman2....
INGAT 5 PERKARA sebelum 5 PERKARA....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...