15 September 2011

Bekas kekasih hubby jadi tokmoh?!

Assalamualaikum..

Al-kisahnya petang semalam ni..
Borak2 ngan ipar duai semua kat meja makan umah mertua..
Entah camna terdengar jelas nama bekas kekasih hubby..

" %!^@ dah jadi tokmoh la ni.. boleh berubat macam2 "
takpasti plak siapa yang bersuara tu.. kak ipar ka adik ipar..
Yang pasti aku terdengar nama %!^@.

" %!^@..?!" tanya aku sambil tersengih.. padahal control rasa..heh3
" Ya la %!^@.. kenapa?" tanya ipar2 aku serentak..
Mungkin confius tgk tindakbalas aku waktu tu kot..
Aku cuma senyum dan cakap xda apa2..
Then hubby terus bersuara, " Dia ni xleh dengar nama tu.. alergik..he3"
Semua gelak kat aku..
Aku pun gelak sama..
Padahal dalam otak aku ni ligat ja dok pk..hu3

%!^@  tu kekasih hati hubby sebelum aku..
Hubby ngan %!^@  bercinta 4 tahun.. lama tu..
Memang hubby dah ajak kahwin
Mak mertua pun memang dah nak pergi bawa cincin
Tapi %!^@  xnak.. Entah kenapa aku xtau..

Lepas 2 tahun hubby break off dgn %!^@, Baru kami kenal..
Dalam masa kami berkawan, pernah terjumpa %!^@ kat kedai makan..
Taklama pastu %!^@  kahwin.. kawin plak ngan sepupu hubby..
Nak wat camna.. jadi sedara jugak la..
Apa2 kenduri or raya mesti jumpa punya..
Yang xbestnya masa kak ipar pergi kenduri %!^@..
Kak ipar dengar %!^@ kata kat tetamu yang hubby ada org len
Macam kata aku perampas ja..
Padahal hal aku 2 tahun lepas dia break off ngan hubby baru kami kenal..
Yang xbest jugak masa mula2 dok kat umah mertua..
Mak mertua asyik penggil aku ni ngan nama dia.. Eee xsukanya

Tapi yang lepas biarlah lepas kan.. Kami dah ok..
Hubby pun terkejut bila kami berjumpa siap leh peluk cium lagi..
Ha3 cam tak caya ja.. Bekas kekasih suami jadi sedara..

Kini aku masih lagi berdoa pada Tuhan..
Agar dia xbuka balik buku lama..
Agar jodoh kami makin kuat sampai ke syurga.. Insyaallah..

8 comments:

kurus said...

x paham .. tok moh tuu hapeee ??

Sofya said...

tokmoh tu.. tok bomoh...

Ati Masrif said...

harap depa tu fahamlah skitkan
part2 ni memang sensitif sikit..

tapi best gak leh luahkan
perasan kat blog sendiri tapi
kak ati tak leh....pasai
habis semua sis in law selalu
masuk baca...leceh betuiii

Anonymous said...

percaya pada jodoh yang Dia tetapkan untuk kita.....
Dia lebih mengetahui apa yang terbaik....
Semoga Masjid yang dibina d bawah payung dah limpah rahmat dan rahmah Illahi....

Ibu Muda 30series said...

err...hurmmm...

mintak2 segalanya selamat...

Dinas Aldi said...

Sama2lah kita berdoa semoga semuanya selamat, insyaallah!

Unknown said...

kalau saya pun mesti sensetif jugak la..
tak best la kalau jadi kat saya..
boleh hilang selera nak balik kampung suami nanti..
hahhha

CikDibah ;P said...

heheh..InsyaAllah...
jgn riso kak..hehehe
kite ade tempat tersendiri di hati
suami kite..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...