04 March 2011

Gerimis

Dalam Gerimis - Visa Lirik


Rindu... semakin berakar umbi
Yang kurasai
Saat kau pergi

Hujan... bagai mengundang nestapa
Titis airnya
Bersama deru tangisanmu...

Buat kali pertama
Ku melihat (oh) airmatanya
Sejakku kenali dia
Sepinya kurasa
Disaat berduka
Inikah noktahnya
Pertemuan kita

Andai
Begitu suratan takdir
Usah lagi kita mungkir
Bersyukur pada rahmatNya

Kasih
Berpegang pada hakikat
Waktu yang bakal menjawab
Siapa yang benar

Pasti... aku kan tetap menanti
Ku dibayangi
Seribu mimpi

Hujan... menghilang dengan langkahnya
Ku merindui
Dalam gerimis
Yang menghiris... 
-------------------------------------------------------

Ketika dalam kereta bersamamu suatu hari…
Kau kata suka dengar lagu ni..
Aku pun cuba layan lagu kesukaanmu..
Ternyata bait2 lagu itu mengimbau daku kisah kita yang dulu
Waktu tu aku tengah sedih sebab ditinggal kekasih
Sebagai kawan baikku
Kau bertanya, aku enggan membebankanmu
Jadi ku jawab “saya oklah..”
Tapi awak masih terus pujuk
Kononya awak tahu yang saya sebenarnya tak ok.
Niat awak ikhlas nak tolong tapi saya tolak
Sebab awak takperlu bersusah2 kerana saya
Sebab saya taknak awak terjerumus dalam masalah saya
Biar saya urus masalah saya sendiri
Akhirnya saya tekad putus dengan dia
Dan tak sangka persahabatan kita semakin akrab
Dari sahabat awak jadi buah hati
Dari buah hati awak tunangan saya
Dari tunang kita disatukan dengan Ijab Kabul
Walaupun awak kini bapa kepada anak kita
Saya ingin awak terus kekal menjadi sahabat saya buat selama
Awaklah segalanya..
Terima kasih awak… atas segala2nya.. 

2 comments:

~sue~ said...

sangat bertuah..Alhamdulillah..

Sofya said...

Alhamdulillah diberi peluang kecap bahagia..
terima kasih sue, harap bahagia itu milik awak juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...