09 March 2011

Drive 2 carwash

Tanggal 08.03.2011.
Setelah 3 tahun mendapat lesen kereta.
1st time aku masuk auto carwash
Wah! Berdebar2 rasanya..
Ooh gelak ek.. takper..
Memang aku takut pun..
Selalu kalau p cuci kereta husband yang drive masuk
Tapi kali ni aku terpaksa melangkah jua..
Ni semua kerana parking kat bawah pokok la..
Lepas balik kerja, pergi kat kereta…
Mak aii gelinya nak bawak kereta tu..
Tapi terpaksa juga aku drive pergi cuci kereta..
Nak masuk carwash tu dugdap2
Tuhan saja yang tahu
Terkekek2 nak masuk..
Tunggu isyarat mamat bangla tu ja nak go step forward
Dengan dentuman macam guruh di kala hujan lebat
Akhirnya aku berjaya juga mensucikan my car
Lega rasa.. barulah dapat drive dengan selesa
Sebab kereta pun dah cun..

6 comments:

MummyEcha said...

baca n3 nie ingat time dulu2..sama gak apa yang sofya alami..1st time nak masuk dah kecut perut tambah lak bila dia kata jangan tekan brek..but saya brek gak takut berlanggar ngan kete depan huhuhuu...skrg nie semua hubby yang buat...

CikDibah ;P said...

wahhhh...saya masih lagi belum berjaya pegi drive tru car wash..hehehe..takottt...

Sofya said...

MummyEcha : he3 kita sama la.. tapi tu la pasni ingat nak try lagi.. mungkin bila dah biasa, kita tak takut dah macam mula2 kita belajar drive la kan..

Ibu Amir Amirah : jom la cuba. kata org tak cuba kita tak tau kan..

afzan said...

boleh mati lemas dok dalam car wash tu. hehe. punya cuak takut kereta tenggelam
aku, dia & lensa

Sofya said...

takda la plak sampai takut kereta lemas.. tapi org yang drive tu lah dah hampir lemas.. macam tak cukup oksigen ja...ha3

munna said...

munna pun tak pernah lagi basuh kat mesin tu.... takut je nak cuba... mungkin klu dah terdesak mungkin cuba basuh kat mesin basuh kereta tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...