26 January 2011

Isu sensitif ni..

Isu Mak memang very sensitive buat aku..
Setelah kedewasaan hari ini, aku akui aku lebih pentingkan mak dalam hidupku jika mahu dibandingkan hari2 ku sebelum2 ini. Bagi aku, setelah kehilangan ayah, hubungan aku dengan mak semakin erat. Bukan kerana ayah penghalang hubungan kami tapi aku lebih rapat dengan arwah ayah. Banyak hasrat dan niat murni terhadap kedua orang tua ku hanya Tuhan, Ayah dan aku yang tahu. Tapi Tuhan lebih sayangkan ayah.. tanpa beriku peluang untuk menjaganya di saat2 akhir. Pemergian yang sungguh tak terduga juga sekelip mata bersama rindu yang tak terbendung..

Sejak itu aku mulai mendekatkan diri dengan mak.. menagih kasih ibu juga sekaligus berusaha melunaskan kata janjiku pada arwah ayah. Maaf ya kawan andai aku terdiam atau terlontar kata jika soal tanggungjawab pada seorang ibu. Aku taknak argue dengan sapa2 soal tangungjawab anak kepada ibu bapa juga family. Hidup kita ibarat air tasik yang tenang tapi kita belum tahu isi di dalam tasiknya. Dan ku akui.. Aku bukanlah sempurna. Ku hanya cuba terkadar yang mampu dan ku sedar apa yang aku lakukan untuk mereka mungkin cuma terbayar setitis daripada jutaan titisan keringat + jutaan titisan airmata + jutaan air liur + titis air susu yang telah dikorbankan mereka demi aku hanya seorang anak. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...