02 January 2011

1st time and 2nd time

Tengah hari tadi baru sampai dari Penang..
Inilah 1st time aku drive balik Penang tanpa suami kat sebelah..
Selalunya dia tak bagi, kalau nak balik juga balik ngan bas jer..
But this time, best dapat izin balik penang ngan kereta...
Tapi bersyarat.. "Kena sampai sana sebelum malam dan kena sampai balik sini pun sebelum malam."
Yang tak bestnya aku kena tinggalkan suami..
Ada kerja yang perlu disiapkan katanya..
Yang tak best juga, terpaksa tinggalkan Syakir dengan papanya..
Sebab bukan tak sayang kat dia tapi tak confident rasa nak bawa dua2 sekali
Waktu dalam kereta selalu nak buka2 pintu dan suka main2 lompat2 dalam kereta...
Jadi aku terpaksa bawa Rafiq ja..
Nak kena balik sangat2 sebab orang datang nak masuk minang aku perempuanku
ermm baru ja minggu lepas kenduri adik laki, minggu ni adik perempuan plak bertunang..
Kalu tak balik pun tak elok plak.. hari penting my sister..
Tapi, Alhamdulillah..
Aku dan Rafiq dah selamat pergi dan balik..
Adik perempuan pun dah selamat jadi tunangan orang


4 my lovely Hubby : Thanks a lot coz faham keadaan saya n beri izin dan percaya pd saya.

4 my sister : Selamat bertunang but kena ingat tunang tu bukanlah tiket untuk bersuka2. Ingat Tuhan juga ingat mak. Semoga ada jodoh buatmu kali ini berkekalan.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...