13 January 2011

Hati yang kau sakiti

Sakit mata telinga hati bila dengar "orang tu" lawan cakap pegawai. Bukan nak kata aku pro pegawai tu. Tapi aku pun dah alami benda tu.. Rasa lagi teruk la dari yang aku nampak "orang tu" lawan pegawai. Rasa macam nak menjawab tapi aku masih pegang pada janji aku. Biarpun orang yang aku lafaz janji tu blah tapi janji tu tetap janji. Tuhan lebih mengetahui. Kalau tak, dah lama aku sembur dah "orang tu".

Bukan salah ibu mengandung..
Jangan pula salahkan ayah yang memberi nafkah..
Pandang diri, nilai diri dahulu sebelum menafikan kesilapan kita..
Yang salah tu mengaku ja la.. masih ada peluang untuk perbetulkan diri andai itu kemahuan diri sendiri..
Bila menegur biarlah diam dari terus berbicara pada orang tak mampu terima kesilapan jua teguran sebab ini akan menambahkan sakit hati..
Ibarat mencurah air di daun keladi..
Diam tak bererti kita kalah..
Sabar adalah lebih baik..
Biarkan Tuhan saja yang membuka mata hatinya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...