10 February 2011

Tabahkanlah hatimu sahabatku

Nak story skit bab kawan saya ni..
Kami ditakdirkan bertemu di Kolej tahun 2000. Dia jadi roomate saya tapi ambik course len. Setahun jadi roomate, ukhwah tu kekal sampai ke hari ni.

Dia baik sangat tapi dia tak ramai kawan. Entah kenapa tapi dia memang baik. Mungkin fizikalnya yang menjarak dia dalam pergaulan dia dengan yang lain. Dia seorang yang istimewa.

Kenangan kami masih kekal dalam ingatan. Dia seorang yang jujur dan juga cukup suka berahsia. Sekarang, dia dah berkahwin tapi belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata.

Beberapa minggu yang lepas, entah bagaimana dia meluahkan perasaan dia pada saya. Cukup lama dia simpan, sampai la hari tu dia sms.

Perkhabaran itu benar2 mengejutkan saya. Selama ni dia pendam tak cakap kat sapa2 kecuali husband dia. Family dia pun tak tahu. Saya orang kedua yang dia khabar berita tu. Rupa2nya kawan baikku sakit. Jantung bengkak. Setiap hari kena suntik untuk redakan bengkak. Bernafas pun sakit. Sekarang ni dia perlukan wang untuk bedah. Kos RM30,000. Dia dah kumpul, dah jual handphone, dah gadai rantai kawin tapi masih belum mencukupi. Tambah sedikit duit dariku masih lagi tak cukup RM450.

Aku cuma minta dia sabar kejap. Jangan putus asa. Ingat Allah. Insyaallah ada rezeki lebih, ada la untuknya. Semoga dipermudahkan.

Setiap hari ku mampu tanya khabarnya dari kejauhan. Setiap hari terpaksa kupujuk hati yang seakan hilang semangat untuk hidup.

Ya Allah..
Kau tabahkanlah hati sahabatku ini.
Kau permudahkanlah segala urusan buatnya.
Amin.


2 comments:

CikDibah ;P said...

tumpang bersedih...

moga2 Allah buka jalan untuknya..InsyaAllah

Sofya said...

Terima kasih atas simpati jua doa awak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...