03 September 2010

Kawan ka camni...?!


Bengang ka aku....?!
Sakit hati kah aku ni...?

Blog ini adalah luahan rasa hati ku terhadap tiap2 yang aku tempohi2 hari demi hari yang aku rasa ingin @ sedia @ selesa berkongsi suka duka bersama. Sejujurnya aku tak ingi berkongsi dengan orang yang aku tak sudi. Apa Tak friendly?!

Ingat lagi masa dulu, arwah ayah pernah tegur aku bila dia dapat tangkap yang aku tak lagi berkawan dengan seorang kawan sekampungku. Dia kata tak baik wat camtu. Ya.. kata orang berkawan biar beribu. Aku boleh berkawan tapi aku tak ramai kawan mungkin sebab aku memilih untuk berkawan. Nak kawan pun pilih?!

Orang len aku tak tau tapi aku kawan boleh sangat berkawan... tapi tak semua boleh jadi teman atau sahabat. Biar yang menjadi kawan itu ikhlas dan jujur. Buat apa kawan kalau hanya datang bila kita senang. Buat apa kawan kalau asyik makan kawan. Baik tak yah berkawan hati kita pun tak sakit kan...?

Camtu juga kat luar, selilsih bahu kita senyum pun dia jeling pandang kot len. Wat sombong giler.. taklah aku kesah.. tu hak dia jugak tapi dalam blog ni, hak aku tak mungkin aku nak terima follower. Tak rela dia baca segala rasa hati aku. Dengan kata lain, AKU TAK SUDI. Tak payah pura2.. aku bukan budak kecik. Aku dah besar. Aku bukan sombong tapi agak memilih dalam berkawan. Aku tak kisah tak ramai kawan tapi kawan2 aku memang superb (bagi aku la).

Kalau dia betul ikhlas nak kawan dengan aku, kenapa tak nak kawan aku kat luar( dunia realiti). Kenapa tak add aku kat fb kat fs? Tapi bila tau aku ada blog, nak follow sebab apa? AKU TAK SUKA!!

Petikan dialog Ustaz dalam kisah Ular Emas :
" Dalam ikatan persahabatan tiada istilah terima kasih dan maaf kerana sahabat yang baik adalah saling memahami setiap apa yang terjadi."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...