16 November 2010

Korban

Esok kita semua nak raya lagi..
Raya Korban plak kali ni..
Ada juga orang kata Raya Haji untuk Pak Aji Mak Aji..
Jadi ramai la yang sambut Raya Korban..
Kebanyakannya mampu buat korban..
Ada yang ber'ada' tu leh la wat korban lembu setompok dua tompok ker sekor ker..
Yang tak mampu nii.. leh gak wat korban..
Korban hati dan perasaan, korban tenaga ...

Korban Rasa?!
Rasanya itu yang perlu aku laksanakan..
Itu yang perlu aku belajar tunaikan..
Kadangkala aku rasa sakit sangat hati nii
Mananya tidak kalau diri diibaratkan sebiji bola..
Sepak ke sana disepak ke mari..
Bila nak guna... manisnya bicara..
Bila tak perlu.. sapa nak ngaku..
Semua benda aku tak buat katanya..
Semua benda rasa cam tak leh diharap..
Tapi yang dok buat tu sapa?
Dari dulu sampai saat nii...sapa?

Korban Rasa?!
Camna aku nak cuba..
Tak ingin ku luahkan dengan butir bicara
Kerana aku tak ingin ada yang disakiti..
Kerana mulut juga mungkin diri kan binasa..
Nak memendam  rasa? Benar2 menyakitkan jiwa..
Hati ini memang telah kau sakiti..
Hanya pada blog ku curah rasa hati..
Walaupun kau diam  seribu bahasa
Sekurang2nya ada reda di jiwa.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha..
Semoga kita terus belajar dari setiap kesilapan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...