06 April 2010

Saja2 Nak Sibuk


Semalam, aku tak masuk keja pun.. kaki aku dah ok dah.. tapi aku minta cuti kat bos cakap ada hal nak kena settle n ambik masa panjang. Tak eloklah n tak syok ah rasa pergi opis tapi nak kluar berjam2 nak settle masalah peribadi. Lagipun aku memang tak da mood kerja semalam.

Memang betul pun ada tugas yang perlu aku selesaikan. Semuanya kot area Kangar jer. Saja2 nak sibukkan diri... Mula2 aku tolong pegi supply air R.O kat 2 buah pejabat. Lepas tu, hantar 2 buah c.p.u yang telah siap di'repair' kat pusat khidmat. Then, parking kereta kat Pejabat SUK n jalan kaki ke LHDN. Parking payah time tu, sebab tu parking jauh skit. Lagipun aku memang saja2 nak jalan kaki.. jalan slow2 sambil layan perasaan aku yang entah apa2 ntah masa tu. Selesai urusan kat LHDN, aku jalan kaki balik kat kereta. He3 sempat lagi beli paper n air kotak dutchlady chocoate.. laparlah. Duduk rehat jap dalam kereta sambil baca paper n minum air kotak. Lepas tu, aku drive pergi Pejabat Tanah plak. Ni lah 1st time aku jejak kaki kat pejabat tanah. Ni pun sebab nak urusankan geran mertua. Mata aku liar aja masa dalam pejabat tu. Dan akhirnya aku tertarik pada sudut tu yang tertera "Bilik Penyaksian/Penyerahan Geran Tanah/Hak Milik". Hai.. bilakan tiba masanya aku plak yang ada dalam bilik tu.. tak sabar rasanya. Harap2 ada rezeki, panjang umur untuk aku merasainya.

Selesai kerja kat Pejabat Tanah, aku pergi ambik Hubby untuk lunch bersama. Makan kat gerai nasi campur jer.. tak menu hubby klaasss la.. RM 8 tak termasuk air. Mana taknya nasi putih + telur goreng + gulai itik part dada lak tu... Lepas lunch, pegi CIMB wat keluar duit..isk3 part ni yang tak best tapi nak wat camna? kena gak lah terpaksa. Pastu pegi pejabat pos lak, wat kiriman wang? Bukan banyak diut nak kasi orang tapi duit tu atas nama Bendahari Negeri Pulau Pinang. Dah lama abih belajar tapi sampai hari ni belum settle lagi loan.. He3 baru jer aktif bayar start tahun lepas.. Tak banyak dah tu.. Kalu leh nak habis kan dalam tahun ni gak.. malas nak pikir hutang banyak2 ni.. peningkan kepala ja..

Settle bab tu, saja2 pegi masuk Bank Rakyat plak Bahagian Pembiayaan.. tanya2 nak wat loan, takat mana yang mampu ngan gaji ciput nii.. ok, fahamlah pegawai tu punya terang tapi aku minta borang n jadual pinjaman. He3 nak minta masa nak fikir masak2 dulu.. Soal duit nii hish tak leh pandang ringan, kan? Kerja aku dah settle untuk hari ni. Semua yang aku nak buat, alhamdulillah Tuhan perkenankan.. selesai. Hati dan fikiran aku pun agak lapang skit walaupun aku rasa penat tapi berbaloi. Emm sempat lagi aku relax kat ruang menunggu giliran Bank Rakyat tu layan Sinetron: Tasbih Cinta. Wah! sedih cerita ni tambah pulak ost lagu Menyesal - Ressa Herlambang.. Memang mengusik jiwa..  Sempat lagi aku petik kata2 dalam cerita tu.. "Sebenarnya kepercayaan itu letaknya dalam hati. Yang penting yakin dan sabar. Mohon padanya Insyaallah Kebahagian itu milik kita jua akhirnya".

Sementara tunggu hubby abis kerja sempat lagi pusing2 jalan2 kaki kot area tu.. Beli jangan tak beli.. beli susu untuk anak n coklat untuk anak, he3 untuk aku jugak. Bila stress aku suka cari benda2 ni coklat or ais krim or teh-o suam. Ia berkesan untuk aku redakan gelodak di jiwa n fikiran aku ni..


Rs : Kadang2 rasa tak termampu nak tanggung semuanya. Kadang2 rasa tak siapa sudi mendengar rintihan hati ini.. Tapi ku sedar, masih ada Dia. Dialah segalanya.

1 comment:

aku wanita biasa said...

kawan2 mu sentiasa disisimu untuk menjadi pendengar yang setia.usah gundah gulana,luahkan lah rintihanmu itu...selain kepada DIA yang sedia mengetahui apa yang telah ditetapkan untuk kita HAMBANYA..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...