21 October 2011

Period aku xdatang2 lagi..
Tapi aku xyakin yang aku pregnant
Walaupun dalam hati aku mengharap "penawar hatiku" dariNya
Biar aku ada rasa2  seperti tanda2 org pregnant
Tapi hati ini kuat menyata mungkin ini hanya false pregnancy

Sebab lepas rasa kembung tu ( aku ada post kat sini)
Aku rasa sakit berdenyut kat bahagian bawah pusat..
Tapi aku diam2 ja.. xbagitau sapa2.. tapi hakikatnya aku xleh dok diam..
Dah berapa malam aku xleh nak tidur dengan aman..
Rasa mengantuk dan badan lemah tapi mata sulit nak ku pejam..

Jadi surf internet, mencari2 punca sakit ku alami kot2 ada jumpa apa2 ya releven..
Makin baca aku makin takut..
Tapi takut tu aku sorang ja yang rasa..

Pagi semalam aku angkat tong air r.o yg 5 gelen tu plak (refill)
Bukan angkat sorang tapi ngan kawan.
Tapi lepas tu aku rasa makin kerap plak sakit kat situ..
Ingat nak wat checkup bila 1hb nanti..
Dengan hubby nak pergi kursus 23-25 ni..
Aku malas nak susahkan hati dia..
Tapi petang semalam, aku dah sakit sangat2..
Dah nak sampai kat umah dah, bila dia ternampak aku nangis tahan sakit..
Aku pun xselindung lagi.. terus dia kona pergi klinik..

Test urin.. sekali ngan scan..
Resultnya..
Rahim kosong, pregnancy test -ve.. doktor kata mujur xhamil luar rahim..
Tapi demam + kencing kotor + ada something kat perut aku..

Doktor tanya nak p hospital tak?
Tapi aku diam ja..
Terus dia cakap, xpa dia bagi ubat tahan sakit tapi kalau sakit sangat terus p emergency.
Masa ambik ubat dia bagi sekali surat rujuk hospital + gambar scan tu..

Sekarang aku masih bertahan kat sini..dengan ubat yg doktor bekalkan..
Dan aku tak pasti lama mana dapat aku bertahan..





2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

Uishhhh...menakotkanlah dgr cerita akk ni..hurm..semoga semuanya elok2 belaka..Amin~

Ibu Muda 30series said...

hurmm...mudah2 an tak de pape lahh...risau lak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...