10 August 2011

Sosej Pulut

Baru2 ni kecoh kisah ni kan...


Padahal dulu..
Aku pun telan gak..
Dok kat Perlis ni tipu la kalau xpernah merasa
Mula2 jual kat tepi pantai Sungai Baru n Kuala Perlis
Pastu setiap pasar malam sure ada..

Aku xmakan start..
Masa tu kat market Bayan Baru Penang
Aku jumpa Non-muslim yang jual sosej2 yg belum masak tu
Sedangkan sebelum ni aku dok cari merata supermarket, kedai..
Xjumpa orang jual sosej tu kat satu perlis
Sebab kalau balik goreng sendiri lagi untung kot..
Cam nuget gak la kan..
Bila tengok yang supply tu non-muslim
Meremang rasa.. terus rasa was2
Was2 jadi hukumnya haramkan..
Jadi start tu aku xmakan..

Ingat lagi bila berita ni keluar paper metro (yg aku baca la)
Petang tu singgah pasar ramadhan
Kesian plak tengok peniaga yang jual sosej tu
Mungkin dia xbaca paper kot
Lagipun memang kawan dah plan nak meniaga tu bulan posa
Setiap yang lintas kat depan sosej tu..memang la xsinggah
Dan paling kesian siap muka, muncung2 mulut lagi
Sedih tengok :)

Hari ni cc aku forward surat ni.. maaflah blurr
Dapat pun camni hah..


Surat dah keluar tu..
Masih ada yang berani nak cakap halal ka?
Please buka mata hati..
Yang berniaga tu..
Kalau boleh tolak balik.. try la
Kalau xleh biar la rugi dari nak tanggung dosa lagi

5 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam sofya..xpernah lak jumpa sosej pulut nih!

zaidah said...

sama ngan kat johor tak pernah nampak...

Sofya said...

sosej ni mai dari thailand..
perlis ni kan jiran...

Dinas Aldi said...

Yaa betoi, ada baca kat paper haritu. Akak selamat pasai memang tak berapa suka makan pulut jadi apa2 yg ada pulut, akak tak beli. Tapi kalau sosej, akak bantai! Takut jugak macam ni, orang yg suka makan akan teraniaya kalau tak tau, adeii..

Sofya said...

DA: Sosej ni ada banyak jenis.. sosej pulut, bbq, berempah...byk lagi la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...