09 July 2010

Menjadi jugak jer...

Alhamdulillah semua yang dirancang dimakbulkan Tuhan Yang Esa
Actually aku & kawan2 opis plan nak pakat bawa bekal makan kat opis ramai
Ada yang bawa nasi putih, telur dadar & sambal belacan.
Ada yang bawa sayur buncis ngan telur dadar special
Ada yang bawa sambal sardin & buah rambutan
Ada yang bawa kuih karipap gulung
Aku? Aku hanya bawa ayam masam kicap jer
Opps!! Lupa ibu mertuaku kirim suruh bawa tepung bungkus bagi kat kawan opis
Alhamdulillah semua kenyang..
Tapi sayang, kawan yg preggy tu tak dapat join sekali sebab anak dia kurang sihat
Takpalah nak kalau ada rezeki kita buat lagi
Harap anaknya sihat kembali

Kesian plak kat Hubby..
Jadi aku juga bagi dia bawa bekal hari ni
Mood rajin kot, he3..
Aku masakkan nasi putih+ayam masak kicap+ikan sepat masak cabai

Aku ada gak tinggal untuk orang2 kat umah tu
Mak mertua cakap, tengah hari ni tak payah nak masak dah la

Ingat pasal ikan sepat tu..
Semalam, elok ja aku selesai mandi
Hubby kata dia bawa balik ikan sepat
Sangkut kat bilai (macam bubu tu)
Katanya dia lama tak makan
Hubby punya pasal kena la buat, kan?

Ikan tu taklah banyak sangat
Tapi bila tengok, ikan puyu pun ada
Aku yang dah agak lama tak siang ikan spesis ni, start operasi
1 jam gak ler aku kat luar tu siang ikan
Nyamuk plak banyak..
Rasa macam nak surrender ja
Tapi tak baik buat kerja separuh jalan
Berjaya juga akhirnya..YES!!

Bermain2 ngan ikan tadi
Eee rasa busuk hangir ikan2 tu lekat kat tangan & kaki ku
So kena mandi sekali lagi la..
N bubuh losyen biar wangi..
Biar dah tak ingat kat ikan tadi..
Rupanya habis bengkak tangan kaki
Kena gigit nyamuk tadi

Apapun aku puas hati sebab aku dah cuba buat yang terbaik dengan seikhlas hati buat orang2 yang ku sayang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...