03 April 2010

Sekadar termampu..

Entah kenapa aku rasa lemah sangat diri ini sejak semalam.. Minda ku rasanya dah penat sangat berfikir.. Hatiku adakala bagai tersusuk duri sembilu.. Badan ku juga lemah. Kepala sakit, perut sakit, tapak kaki pun sakit.. Entah kenapa aku tak tahu apa sebabnya.. Rasa menyucuk2 kat telapak kedua kaki ku. Mungkinkah sebab anemia or tekanan darah ku tak stabil..

Walau apapun tanggungjawab ku tetap aku harus laksanakan sedaya mampu kudrat ku. CikLi suruh rehat jer. tapi kalu aku tak buat semua kerja2 ni sama nak buat? Tak da sapa pun nak tolong.. Rumah kena bersih dan kemas. Kain baju harus dicuci, di jemur dan dilipat. Cukup waktu tentu nak makan.. Alhamdulillah aku masih diberikan kudratNya untuk aku jalankan semua itu. Hari ni masak yang simple jer Ayam Masak Serai + Hati Masak Kicap + Pindang Ikan + Ikan Kembong Goreng. Hati tu baik untuk tambah darah tapi tak elok kalau kerap makan organ dalaman (hati, limpa) kalau orang tua2 boleh jadi benak (tak pandai la tu kot).

Aku dah lumur minyak mustajab kat kedua telapak kaki, dah makan hati, Minum air mineral banyak2.. Harap cepatlah sembuh.. Senang sikit nak jalan nak wat kerja..

Rs: Aku ingin segera sembuh agar dapat ku laksanakan tugasku dengan lebih baik.


2 comments:

...Nur Insan..... said...

salam tuan rumah(",)v...

smga cepat smbuh yerk.. n jgn lpe makn paracetamol dismping dgr nsiht org skeliling... insya-Allah bleh smbuh(",)v...

NuRKaSiH said...

cuba sapu krim but2..InsyaAllah dgn izin Allah akan sembuh...bnyakkan rehat bila x sihat...mnta tlg CikLi watkan kjer umah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...