16 April 2010

Kenangan Mengusik Jiwa


Semalam masa dok belek2 fb.. Usha2 gambar kawan2.. Aku terpandang pada fb sorang mamat. Sah! Memang aku kenal pun.. Aku pernah sayang dia suatu masa dulu tapi kejap jer. Cinta Xpress! Aku ditinggalkan tanpa sebab. Ya, masih segar diingatan ni.. Bila suatu malam tu aku terima panggilan darinya. Aku masih ingat lagi kata2nya malam tu.. " Pergilah.. pergi! pergilah cari yang lain, yang lebih baik, yang boleh sayang awak, yang jaga awak lebih daripada saya"  Masa tu aku nangis sangat2.. aku tak faham kenapa dan dia kata takperlu tanya kenapa2.. Tulah sampai sudah aku tak tau sebab dia. Tapi kalau aku terserempak ngan dia, aku nak cakap "Terima kasih banyak2.. sebab lepaskan saya dulu. Kerana itu la saya jumpa cinta sejati saya.. nilai kasih sayang yang sebenarnya dan saya cukup bahagia dengan pasangan juga anak2 yang comel.. semua ini anugerah dariNya yang tak terhingga buatku."

Entah macam mana aku leh mimpi si mamat ni semalam. Dalam mimpi tu, aku masih dok tanya dia kenapa dia tinggalkan aku tapi dia tak jawab diam ja. dan tiba2 ja polis mai tangkap dia.. dia orang jahat rupanya.. syukur aku tak kahwin ngan dia.. Syukur padaMu Ya Allah..

Eh! Bukan aku sayang gila kat dia.. perasaan sayang tu dah lenyap sejak dia campak aku jauh dari hati dia. Dan aku pun dah tolong dia tunaikan prinsip yang diagong2kan selama ini.. "Dia & Perempuan, once clash...ibarat macam ludah.. tak mungin jilat semula." Aku tak menyesal dan aku yakin dengan keputusan yang aku buat. Takda ruang untuk cintanya lagi di hatiku ini. Aku seboleh2nya tak nak lihat muka dia.. nama dia pun aku taknak baca.. aku taknak ada lagi dia dalam hidup aku.. Sebab aku akan teringat betapa bodohnya aku kerana pernah singgah di hati dia. So aku dah block nama dia di fb aku..

Kenangan silam.. sesekali terimbas jua.. buat panduan.. buat ikhtibar.. pengalaman jua mendewasakan kita.


Rs: Maafkan aku.. Hanya kau di hatiku dan ku yakin hanya aku di hatimu.. Walau kisah silam sesekali menyapa, cintaku padamu utuh di jiwa, cintamu padaku kekal di jiwa.

2 comments:

NuRKaSiH said...

Sesekali cinta p'tama m'jelma..bkn kita t'ingatkan dia, tp kenangan lama bleh mematangkan kita...p'cayalah Allah p'temukan kita dgn yg x sesuai dulu, sbb dia nk bg pelangi indah tuk kita...

p/s:ku harpkan dia adalah cinta p'tama & t'akhir buatku...amin..

Sofya said...

Terima kasih Nurkasih.. atas kata semangat ini.. ku doakan agar kau bertemu dengan cinta sejatimu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...