03 June 2010

Terlepas sudah...

Lancang mulut aku pagi ni. Bukan apa, actually dah lama aku dok cakap2 dalam hati. Entah macam mana leh tersembur keluar.

Alkisahnya gini.. aku dah lama tak ambik cuti rehat. Aku punya dok pekin cuti sebab hujung tahun ni memang aku kena ambik cuti panjang khas untuk kenduri kahwin adik laki aku. Tapi esok, Rafiq ada program anjuran sekolah dia. Aku apply for standby kot2 hubby takleh cuti, aku kena take over la. Last aku cuti rehat awal bulan 4, tu pun sebab nak uruskan hal2 penting.

Tapi pegawai tu plak tanya aku... " Kenapa? Sekarang ni kalau nak cuti tak payah pengganti ka?" Lancar ja mulut ni berkata " Entahla.. Kalau saya, selama ni saya cuti ka exam ka 3  4 hari pun takda sapa plak yang dok ganti wat kerja.. so apa guna kalau hanya pengganti atas borang cuti jer..?" Dia jawab plak " bukan apa kalau client mai sapa nak layan..?"

Isk geram la.. kalau kami ni macam2.. nak cuti sehari pun kena fire.. yang len cuti lama2 5 6 hari, takda plak aku dengar bunyi2 uk ka ek ka.. yang macam chipsmore kat opis ni pun tak pernah kena tegur.. yang mai lambat balik awai berlagak pegawai pun takpa boleh.. orang len tu nak nga2 nak tido meleleh air liur slurp2 pun takpa.. Kenapa perlu pilih kasih?

Tension aku!! Rasa gini selalu.. buat aku rasa nak cau ja dari opis ni..

3 comments:

Susah2 said...

Emm..biasa la...apa kena mngena client ngn kita...el 2 hari pun dh bising..klu sebulan x tau la cm na...huhu..bkn slalu nk cuti..ssh la klu cm nie...

Anonymous said...

Apalah nasib kita ni noo..
kena terima dugaan sebegini..
jom pakat buat surat..

Sofya said...

Ni aku bertambah bengang ni..
Mulanya aku just nak stanby ja..
tapi ni aku tekad dah..
Bengang ah boleh bos macam ni..
aku nak cuti 1 hari ja.. tak kacau ngan orang pun kerja2 aku ni dan mmg takda orang nak tolong wat pun.. TAK LULUS?! yang orang tu cuti amik 4 5 hari tanpa pengganti pun takpa.. LULUS! BODOH AHHHHH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...