15 June 2011

Komen oh komen...

Salam buat blogger2 juga yg gemar blogwalking
Blog tanpa komen rasa macam tak berseri ja kan?
Tapi ada juga jumpa blog untuk read only
Masing2 dgn citarasa sendiri la kan.. :)

Bagi aku, aku suka korang singgah sini n tinggal jejak
Sebab boleh la aku jejak balas kat blog korang
Boleh tambah kenalan
Boleh berkongsi rasa dan pendapat
Tapi bila kena puji tu, senyum meleret.. 
Korang leh nampak ker hah? hi3
Nak sound pun aku terima
Tegurlah sebab dgn teguran tu buat aku juga blog ni bertambah baik

Jadi, tinggal la jejak..
Aku hepi sangat sebab rupa2nya ada juga yg sudi nak singgah
Rupa2nya ada juga yg nak kawan
Rupa2nya ada juga yg alert

Ada ka yang dok tertunggu2 aku komen..?
Perasan saja kan.. ha3

Sejak kenal senyum-senyum ni...
Aku banyak belajar tentang blog dengan dia
Toce sifu.. sebab sudi mengajar menjadi blogger yg agak berhemah
Rajin2 tu pergi la kat blog dia.. 
Banyak info, juga selok-belok blog dia sentuh
Baru2 ni pun dia ada post ni untuk renungan bersama
Tak rugi la.. selain tu aku suka ikut cerita maisara
Ayat kipas la plak.. tapi xbetul xkata la..

Jadi, setiap kali aku pergi bw..
Mesti aku tinggal komen yg beridentiti k..
Maaflah dah lama aku tak beranon (anonymous)
Kan ada nama, watpa nak jadi cik anon plak
Jujur la.. dah kau komen gitu..
Luahan dari hati sanubari..
Watpa plak nak takut org tahu kita yg komen?!

Tak la kisah sangat kalau takda orang nak komen..
Ya ka? Ayat leh caya tak ni.. 
he3 ayat penyedap rasa ja tu..
Ambil hati sendiri..
Tapi yang ada yang marah lak sebab aku tak komen kat blog dia
Ya la kau pun men jalan2 pusing2 tengok blog aku tak komen
Jadi fair la kan..
Sama2 jadi silent reader..
So, takleh nak marah2 la..

Relaks la ikhlas cakap..
Aku tak pernah paksa korang komen
Tapi aku hargai komen korang yg ikhlas tu
Tapi...
Bagi aku..
Cuba renung2kan semula
Mungkin dia jenis sesedap rasa
Mungkin ada part of n3 yg sensitif or yg xsepatutnya kita sebut
Mungkin juga ia sebuah kebenaran atau hakikat yang kita tak nampak
Kadang2 org yang selalu follow n3 kita secara tak langsung..
Kenal kita juga mungkin sayang kita as friend (walaupun hanya di alam maya)
Kenal diri kita melalui cara penulisan kita
Dan dari lubuk hati ini...
Tiada terlintas langsung untuk menyakitkan hati sesiapa..

13 comments:

Dinas Aldi said...

yalah kan, kita tak bleh nak paksa orang komen tapi kadang2 tu wonder jugak, orang yg tak komen tu tak suka ka blog kita.

tapi kalau tak suka, apasal dia asyik datang saja, kehkehkeh. mungkin datang sebab nak cari kesalahan kita la kot..

LYAfrina said...

x diakui.. bila dpt komen..smangat bblog lg membarakan...

tp itulah.. bkn semua rajin mgomen..ada tu hanya komen di blog2 y femes.. blog2 kecilan mcm kita ni... kita2 je la sesama mgomen kan?? xpelah.. skurangnya kita saling mhargai .. x g2??

tp dh x kisah sgt psl komen2 ni.. sbb apa y dlm blog lya adalah utk asya di masa depan.. biar dia baca kenangan2 dia..esspecially ttg kelahiran dia,.

Ibu Muda 30series said...

suka komen kalau suka dengan entry atau penulisan blogger tu :)

munna said...

munna mmg suka org komen blog ...rasa seronok... tapi kadang ada juga blog yg kita komen tiap2 entry dia tapi habuk dia tak balas balik...tapi tak kisahlah ....yg lain masih ada sudi meninggalkan komen

ummiross said...

Sangat2 berterima kasih pada yang selalu singgah dan komen...

Bahasa jiwa bangsa kan Sofya, bahasa yang baik2 melunakkan orang membaca n3 kita...

Unknown said...

saya dulu pun masa mula berblog mana ada sapa komen..kosong je heh..lama2 dah tau caranya,baru la ada komen.

sekarang ni kalau nak balas pi ke semua blog yang komen tak sempat..
masa dulu komen setakat 3,4 je..
boleh la balas..
sekarang 3,4 puluh,.memang kena ambik masa..
tapi saya usahakan jugak..takut jugak orang marah.
jadi cara terbaik yang saya buat,waktu malam saya siapkan entry untuk siang,jadi tak payah pikir pasal entry dah.cuma perlu balas jejak je bila buka blog.kalau tak buat gitu susah jugak saya nak jenguk balas kawan2..

akira_bita said...

sy pun nak tinggalkan jejak lh! hehehhe

N i e Z a said...

hehehehe..betul2..klu xde komen cm x berseri je kan..i'm here..tinggal jejak disini...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

bahgia hidup klu ader yang alert ttg kitr kankankan...

Unknown said...

memang suka bila terima komen, tapi ada masa bila bw ke blog kawan2, tak tahu nak tinggal komen apa, so jadi silent reader je.

Apa pun bila sempat InsyaAllah menjengah mana2 yang update waktu kak yus online tu..:)

Azlan Strider said...

betul kak..komen nie kena ikhlas dari hati...hehe..insyallah org yang membaca tentu suka..sorry kak coz lama xdatang blog akak..bukan ape..saya busy skit lately..hehe :)

Regards,
-Strider-

emarieys said...

akak memang suka dengan blog senyum2 tu...

tp memang kecewalah..bila kita buat entri langsung tak ada komen..cam entri kita langsung tak menarik hati kan...

Akak Kembang said...

tinggak jejak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...