12 August 2010

Risau

Semalam dapat result darah yang ambik tempoh hari. Darah semua ok cuma tinggal satu ja masalah. Kolestrol agak tinggi. Result tahun lepasnya result 6.0 tapi sekarang dah kurang sikit tinggal 5.8. Hai banyak lagi tu nak kena turun sampai 5.2 ke bawah baru la tahap selamat. Huaaa macam mana nak kurangkan kolestrol ngan cepat ni.. Ada sapa2 leh tolong... mana tau ada pengalaman or petua leh kongsi sama?

Pagi tadi hubby plak bagitau mimpi yang bukan2.. Kata orang kalau mimpi bukan2 tu gangguan syaitan. Tapi ni kan bulan ramadhan.. iblis & syaitan semua kena tambat, kena rantai. Mungkinkah ini satu pertanda akan terjadinya sesuatu. Tak baik percayakan mimpi. Itu aku tahu.. tapi risau la juga bila sesekali teringat tu.

Apa awak rasa kalau tiba2 ada orang tegur kat awak ni bau mayat?
Think positive... Gurau jelah tu..

2 comments:

izah said...

Ni bukan nak promosi ya cuma nak berkongsi, cuba makan NUTRILITE Garlic & Licorice yang amway jual..
Saya dah 7 tahun amalkan non stop sehari sebiji jer untuk permulaan, bila dah serasi dan lama macam saya ni saya dah kurangkan ambil sebiji 3 hari sekali.

Alhamdulillah setiap tahun saya buat overall check up walaupun badan saya besar kolestrol paling tinggi pun saya 4.3 jer...

Memangla klu ikutkan mahal sikit tapi untuk kebaikkan tak apakan...
Rasanya klu ikut harga ahli rm 74 untuk 150 tablet ok lagi kot...

Saya dah cuba juga mkn brand lain tapi tak sebagus amway punya...

Tryla tanya sesiapa yang ada jual.memang bagus.

*Pernah orang tegur badan saya bau kapur barus hampir sebulan bau tu lekat..tapi buat tak tau jerla..kebetulan jer kot. Kebetulan masa tu arwah ayah baru meninggal. tak de apa2lah tu jgn fikir sangat...

Sofya said...

Terima kasih Izah..
Sebab sudi singgah dan bagi comment.. NUTRILITE Garlic & Licorice?! Macam menarik.. nanti nak cuba tengok.. Lagipun bulan 12 kena ambik darah lagi.. so kena usaha sesuatu.. gemuk ke kurus tak penting sangat.. yang paling penting kesihatan, kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...