19 August 2010

Rindu padanya...

Semalam dapat sms dari Kamen. Dia ajak balik kampung, buka posa sama2 ngan mak. Best gak.. Memang best la. Tapi.. cadang nak balik posa terus raya sana. Pitis pun kurang tapi hati ni rasa nak balik sangat jengok mak kat kampung. Best dapat buka posa sama2 makan masakan mak yang memang power tu...perghh!

Ada bagitau hubby tentang sms kamen tu, dia pun memang ada rasa nak balik sana tapi taktau lagi bila. Rafiq plak demam. dah makin kurang panas badan tu. Doakan rafiq cepat sembuh ya..

Terkejut aku k 2 pagi.. tengah sedap tido tiba2 hubby kejut. Katanya dia mimpi jatuh dalam air pastu gigi bawah tercabut. Bertalu2 soalan macam peluru berpandu ja. Aku yang bengong2 lali ni blur ja dengar. Sampai naik cerah biji mata aku. Bila aku start pikir mimpi dia tu dia plak kata dah la tido la.. tak da apa2 kot mimpi tu kan mainan tido.. Eemm elokla ye. Tinggal aku sorang ligat dok pikir kata2 dia tadi.

Tiba2 aku terfikir mak kat kampung. Ya Allah.. rindunya kat dia. Semoga mak sihat dan tiada apa2 yang tak diingini terjadi ke atasnya. Semoga mak sentiasa dalam lindunganNya. Semoga dipermudahkan Allah untuk menjalani segala ibadah.

Subur tadi masa jelum ( sapu ubun2 dengan air ) Rafiq. Dia tersedar minta nak minum air. Sempat lagi aku tanya Rafiq, "Nak balik kampung tak?" "Nak..."  "Kalau nak balik kampung kena rajin makan ubat, baik demam leh la balik kampung" "Takpa demam pun boleh balik kampung..". Syoknya kalau hubby ajak balik kampung minggu ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...