30 October 2010

Akrab Persahabatan

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua

Seerat simpulan yang tidak terbuka

Seteguh langit tinggi menongkah dunia
Kita mengharung badai atas nama
Kasih insan bersaudara

Buang yang keruh ambil yang jernih

Dendam hasad dengki mestilah dijauhi
Marilah contohilah Rasullulah
Di dalam bersahabat
Ukhuwah dan mahabbah kita jalinkan
Bina keharmonian

Sesegar hijau daunan

Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua
 




Ya Allah.. 
Sungguh ku terharu dengan kurniaanMu padaku..
Mengalir airmataku tanda syukur padaMu, Ya Allah..

Ya Allah... 
Kau telah bukakan mata hatiku untuk untuk melihat juga menilai sucinya sebuah persahabatan yang terbina ikhlas atas redhaMu

Ya Allah..
Ku panjatkan syukur padaMu kerana anugerah sahabat sejati untukku
Walaupun sekejap saja kami Kau satukan, Kau temukan
MasyaAllah ikatan ukhwah yang terjalin atas redhaMu
Masih utuh hingga ke saat ni

Setiap detik kami bersama, tetap segar diingatannya..
Tapi kenapa aku tak dapat bayangan waktu dulu
Aku tak ingat sedikitpun walau berkali2 cuba
Bagaikan aku hilang ingatan
Sayangnya aku tak mampu terbias kenangan lalu
Tapi aku masih kenal dan ingat dia sahabat baik ku sewaktu dulu hingga ke saat ini.

Sahabat... 
Maafkan aku kerana menyakiti hatimu, insan yang sungguh mulia juga istimewa
Saya sayang awak..
Saya rindu awak..
Berilah saya peluang untuk kali ini..
InsyaAllah, ikatan ukhwah antara kita kekal selamanya dengan redha Tuhan Yang Esa.
Terima kasih atas kasihmu sahabatku..


Ya Allah..
Hanya padaMu tempat aku meminta dan memohon
Redhailah ikatan ukhwah yang terbina atas keranaMu
Biarlah kami saling menyayangi keranaMu
Lindungilah kami dari fitnah dan badai yang mampu memisahkan kami




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...