15 January 2010

Aku Rindu...

Ayah..
aku rasa sunyi..
sejak kehilanganmu di dunia ini..
di saat ku meniti kejaya ini..
Ayah..
aku menjanjungi
jasamu yang terlalu buatku
tak terdaya ku membalas jasamu dan budimu
tanpa kamu hilanglah haluan hidupku
terasa terseksanya di jiwa ini
tak dapat ku balas jasamu di dunia ini
ku doakan agar rohmu
dicucuri rahmat Ilahi
ku merinduimu..

Tetiba ja hati ini rasa teringat..
rasa rindu sangat kat arwah ayah..
Dulu aku lah anak manja ayah..
sampai aku nak kawin..
macam-macam dia pesan..
bagaikan taknak lepaskan aku..
Ayah kata " dah kawin nanti kena taat pada suami..
jangan nak bantah."
Lepas kawin aku tinggal bersama keluarga suami.
Tapi bila cakap nak balik umah dia..
pagi-pagi lagi dia dah siap tunggu depan pintu umah..
tunggu aku balik. Ada kali tu, aku cakap nak balik..
tapi suami ada hal.. malam baru kami sampai..
dan ayah masih tetap di situ..
di depan pintu menunggu anaknya pulang.
Tapi sekarang.. ayah dah takda..
takda sapa yang sambut aku pulang..
tapi aku tetap balik sebulan sekali InsyaAllah..
menjenguk emak dan adik-adik di kampung.
Ayah dah takda..
aku rasa sunyi..
hilang tempat mengadu dan bermanja..
Ayah..aku selalu doakan agar kau damai di sana..
InsyaAllah akan ku hadiahkan Al-Fatihah buatmu
tiap kali ku rindu padamu ayah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...