01 December 2011

Maksud n3 sebelum ini...

Assalamualaikum...
Ingat lagi tak gambar n3 semalam?!
Gambar apa tu? Itu gambar buah Kumquat sejenis oren.
Apa maknanya...?!

Alkisahnya..
Semalam kat 30.11.2011
Saya kena jumpa pakar sakit puan sebab aku di'suspek' ada ovari cyst
K 9 pagi appointment tu..
Ramainya wanita2 yang bermasalah dalaman..
Naik gerun plak aku kat situ menunggu giliran..

Sampai giliran ku..
Doktor baca report dr klinik n bahagian kecemasan..
Disoal selidiknya aku.. sakit camna bla..bla..bla..
Pastu doktor suruh baring atas katil..
Adoii tahap ni yang aku rasa camna nak lari sangat..
Sakitnya apalah yang digodek2 kat bahagian bawah aku tu..
Rasa menang tak selesa sangat2..
Doktor suruh tahan nafas n relaks
Terus aku pejam mata n baca ja apa yang ingat..
Harap cepat abis ja..

Then doktor wat scan plak..
Scan ja terus doktor bagitau..
La ada baby la dalam rahim awak ni...
Aaa.. terkejut gak aku..
Berkali2 aku tanya.. betul ka?
Sekali doktor pusing skrin..
Memang jelas ada baby yang dah berusia 9 minggu..
Sekarang ni Baby dah besar buah Kumquat..

Pastu aku tanya lagi doktor..
Habis camna yang kat ovari sebelah kiri tu..
Cyst tu masih si tu ka?
Doktor kata xda apa2.. ok ja sihat..
Cuma awak rasa sakit tu sebab keputihan dan kencing kotor..
Dah doktor akan bagi ubat..

Alhamdulillah..
Bagaikan tak caya.. tapi itulah ketentuan Illahi kan..
Syukur sangat2..
Bila bagitau berita ni kat hubby..
Mula2 tu dia pun terkejut sangat..
Tapi lepas tu dia la orang paling happy..

6 comments:

Unknown said...

erm...
saya nak baby jugak..

munna said...

wah!....tahniah sofya.... ramainya rakan blogger yg nak timang baby tahun depan...

:: Riri-Fatieha ::~ said...

tahniah kak... erk tp betul ke nama buah tu mcm tu? tak penah dgr la pulaks

safurara said...

wahhhhh tahniahhhhh =) nk baby jugak.

Unknown said...

Wah! Tahniah Sofya...:)

Akak Kembang said...

Hadiah Allah buat awak. Tahniah..betapa besar keagunganNya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...