23 October 2011

Ada lagi tentang perut..

Kalutnya aku sampai terlupa nak boh tajuk pada n3 lepas.. sori ek..


Petang jumaat.. aku balik kerja awal.. tapi xpergi hospital lagi..
Puan tepon nasihat suruh aku p kat pakar swasta.. kat kangar tu INS kot nama dia..
Katanya dia pun pernah dapat cyst masa pregnant dulu..
Kos lebih kurang RM500.. bila rasa sakit tu maknanya cyst tu sdg membesar.. hu3


Petang tu, hubby ajak cuba rawatan alternatif..
Bukan panggil tok bomoh ni..
Ala macam terapi ruqyah tu..
Alhamdulillah rasa kurang sikit..
Ustaz tu cakap kalau rasa sakit banyak istiqfar dan baca ayat kursi..


Tapi semalam aku pergi kat kecemasan..
Tak sakit sangat tapi nak tau kondusi selanjutnya..
Kat sana.. biasa la kena soal selidik..
Ambil darah.. cucuk tahan sakit kat bontot la tu.. sakitnya..
Scan sekali lagi..
Mula tu doktor xdapat cari cyst tu
Dalam hati.. biar betul.. 
Dua tiga doktor scan baru nampak..
Boleh plak kat situ depa dok discuss nak kena p ambik kursus ultrasound.. hu3
Result dia mmg ada something yg ukurannya 1.9cmx2.8cm kat ovari ku..
So dia cuma bagi antibiotik n ubat demam + surat refer pakar sakit puan..
Sebabkan hari sabtu ahad xda pakar..
Jadi esok pagi la aku akan ke sana..

4 comments:

LYAfrina said...

ada cyst?? lya doakan moga semuanya masih d peringkat awl..n dpt di ubatai..insyallah... setiap pyakit ada pnawarnya.

Ibu Muda 30series said...

doakan semuanya ok...huhu

risau kalau bab2 lam perut ni

Unknown said...

semoga semuanya ok nanti ya..

yus pun takut kalau bab2 ni..huhu

Memory said...

InsyaAllah kak... semoga cepat sembuh ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...